dissabte, 11 de desembre del 2010

Navarra 2008 (1ª part)

El divendres, 20 de juny, el grup folklòric Aires d’es Barranc d’Algendar va tornar la visita que l’agrupació Larratz Dantzari Taldea de Burlada va fer l’any passat durant la XXVª Mostra Folklòrica a Ferreries. El diumenge, dia 22, havíem d’actuar al Festival de Danses de Burlada, es tractava d’un acte dins del programa de festes de Sant Joan que organitzaven el Patronat Municipal de cultura i festes i la Casa de Cultura de Burlada. Teníem per davant tot un cap de setmana per compartir i conèixer millor un trosset de Navarra. Burlada és una població- barri de més de deu mil habitants que està als afores de Pamplona, està molt a prop de Villaba, el poble natal d’Indurain.

Una realitat que vam comprovar és que l’euskera és la llengua habitual de la zona, la gent el xerrava, els carrers, cartells, informacions... estaven escrits en euskera i també en castellà. Vam tenir el gust de tastar el menjar i beure típics de Navarra: per suposat els gran espàrrecs blancs, els pebres del piquillo, els xoriços, les amanides, les carns, els vins de la terra, la sidra i el pacharan.

Divendres fosquet després d’haver visitat per unes hores la T4 madrilenya vam notar que sobrevolàvem Navarra perquè vam veure molt molins eòlics als cims dels turons i sí, ens apropàvem a l’aeroport de Noain (l’aeroport de Pamplona que és molt petit). Després de trobar-nos amb els responsables del grup navarrès na Berta i en Jokin vam anar fins al càmping Ezkaba a deixar l’equipatge als bungalows i d’allà vam anar a sopar a la posada de Sorauren.

En junio del 2008 visitamos tierras navarras para devolver la visita que nos hizo el grupo Larratz Dantzari Taldea de Burlada con motivo de la Mostra Folklòrica que habíamos realizado el año pasado en nuestro pueblo. Estuvimos alojados en el cámping Ezcaba y durante el fin de semana pudimos conocer un poco sobre Navarra, visitando diversos lugares.

In June 2008 we visited Burlada (Navarra). We spent a weekend and we could dance and sightseeing too. We enjoyed a lot.